22 Nisan 2014 Salı

Mes que un Club

Şu sıralar Barcelona’nın Nou Camp’ı yenileme isteği gündemde. Belki de bundan bir kaç yıl sonra bugün bildiğimiz Nou Camp olmayacak. Ancak bugünkü Nou Camp’ı göremeyenler de var. Ben de onlar için yaptığım gezinin bir kısmını paylaşmak istedim.

Barcelona’yı gezip gördüğünüzde, insanlar buraya futbol oynamaya ve izlemeye gelmişler, sonra da madem buraya kadar geldik bir şehir kuralım ve burada kalalım demişler gibi bir izlenime kapılıyorsunuz. Barcelona katalanların en büyük uluslararası reklamı, dış dünyaya açılan kapısı, İspanyol hegemonyasına karşı en büyük kalesi. Yani sözün özü bir kulüpten çok daha fazlası...



Nou Camp’ın girişinde Ladislao-kubala’ya denk geliyorsunuz hemen. İki  savaş arası dönemin çocuğu, kendi zamanının Messisi...üç farklı milli takım forması giymişliği vardır. o gün milliyetçilikten, bugün yabancı sınırından bahsedenlerin kulakları çınlasın.





Müzeye girdiğimde hemen dünyanın en büyük oyuncularının formalarının olduğu bölüme yöneliyorum. Ve karşıma Diego Armando çıkıyor. Pele’nin hakkında “kafayla attığı tek golü de eliyle attı” dediği 10 numara futbolcudur. Kokain kullanmışlığı da vardır ama Amerikalılar gibi binlerce masum insanı öldürmedim diyecek kadar yüreklidir




Sonra Bulgar yıldızı görüyorum. Stoichkov beni durdurmak için tabancaya ihtiyaç duyarlardı. Ama Messiyi durdurmak için makineli tüfeğe ihtiyaç var diye dile getirmiş bir ara düşüncelerini.



Bu adamı herkes tanır zaten. kendisi de bu durumu “beni tanımayan kimse yok ki tanımadıklarımla tanışayım” diye dile getirmiş bi zamanlar.



Capelloyu sevgilisinden daha çok heyecanlandıran birşey daha varsa o da Messidir dediğine göre.Bir de Arsenal maçında rakip oyuncuların içinden geçmeye çalışmış Messi, kendisine Pes 2010'da bunu yapabildiği söylenmiş çünkü. Burdan anlıyorum ki kendisi Fifacıdır ve gözümde değeri daha artmıştır.

Barcelona da Arap sermayesinden nemalanmaya başlasa da hala Unicef'e yardımlarını
sürdürüyor. Messi de Unicef'in iyi niyet elçilerinden biridir.


barcelona-manchester united final topu




bundan böyle 4 tane vardı ben en yenisinin fotoğrafını çektim.






rakip takım soyunma odası

ayala, batistuta, terry, villa, juninho, casillas, raul, zidane gibileri böyle hep burda tatmışlar yenilgiyi



Maçtan önce son çıkıştaki dua odası.





Mes que un club









bir kulüpten fazlası...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder